Методична робота

Тема досвіду: «Використання можливостей шкільного живого куточку як засобу формування пізнавальної діяльності учнів  при викладанні біології».

Провідна педагогічна ідея досвіду: Створення живого куточка в школі є потужним і ефективним мотиватором для вивчення біології в школі, стимулювання процесу засвоєння знань та розвитку творчого потенціалу кожного учня, створення умов для самореалізації учня в різних видах навчальної та пізнавальної діяльності з біології з метою формування стійкого інтересу до предмету та подальшого самовизначення у виборі професії.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Природа являється потужним фактором у формуванні світогляду дитини.  Тому створення умов, наближених до природних, дає можливість  формування в учнів цілісного уявлення про природничо - наукову картину світу, місце людини в ньому, сприяє засвоєнню узагальнених та емпіричних понять, які відображають основні закономірності реального світу, знайомлять з основними методами пізнання. Це розширює життєвий досвід учнів як основу розвитку особистості через використання активних, пошукових, творчих методів у процесі вивчення різноманітних природних і суспільних явищ у їх єдності і взаємодії; сприяє підтвердженню знань на практиці, а потім використанню набутих знань на уроках біології.
Згідно з новою Державною програмою вивчення навчальних тем доцільно розпочинати не з повідомлення готової інформації про об’єкти та процеси живої природи, а з організації вивчення та сприйняття учнями самих природних об’єктів та процесів живої природи. Учні мають їх спостерігати та відкривати для себе, включаючись у діяльність, що має на меті дослідження структури, властивостей, взаємозв’язків, сутнісного значення цих компонентів. Тому потрібно використовувати у своїй роботі природні об’єкти. Такий підхід до вивчення навчального матеріалу розвиває пізнавальний інтерес, збагачує індивідуальний досвід учня, та забезпечує діяльнісний підхід до навчання. 


Науково-теоретична база досвіду: серед теоретичних питань, пов'язаних з темою досвіду, були вивчені й взяті до роботи праці та ідеї таких науковців-педагогів як Лозова В.І., Сухомлинський В.О., Ягодовський К.П. та інших.

Стисла анотація досвіду: В контексті даної теми основними завданнями роботи є:
  • на основі аналізу вже існуючих даних ознайомитись з нормативною базою, досвідом створення живого куточку в школі та використання його об'єктів при вивченні шкільного курсу біології;
  • виявити теми і розділи шкільного курсу біології, де можливе ефективне використання об'єктів живого куточка;
  • надати приклади використання об'єктів живого куточка при вивченні біології за новою Державною програмою;
  • запропонувати найбільш оптимальні форми і методи роботи зі школярами в куточку живої природи в навчальний та позаурочний час;
  • виходячи з власного досвіду, скласти рекомендації по підбору об'єктів живого куточка та оптимальних умов їх утримання в кабінеті біології.
Результативність впровадження досвіду:
підвищення мотивації та пізнавального інтересу до вивчення предмету в навчальний та позаурочний час;
-  висока навчальна мотивація більшості учнів;
-  ініціативність в опануванні навчального матеріалу у більшої частини учнів;
-  висока працездатність учнів на уроках;
-  активна участь учнів в районних етапах олімпіад (ІІ, ІІІ призові місця).

Репрезентація досвіду: досвід репрезентовано в системі навчально – виховного процесу в Запорізької загальноосвітньої школі № 77, засіданні шкільного та районного методичних об’єднань вчителів.



Комментариев нет:

Отправить комментарий