Тема досвіду: «Використання
можливостей шкільного живого куточку як засобу формування пізнавальної
діяльності учнів при викладанні
біології».
Провідна педагогічна ідея
досвіду: Створення живого
куточка в школі є потужним і ефективним мотиватором для вивчення біології в
школі, стимулювання процесу засвоєння знань та розвитку творчого потенціалу
кожного учня, створення умов для самореалізації учня в різних видах навчальної
та пізнавальної діяльності з біології з метою формування стійкого інтересу до
предмету та подальшого самовизначення у виборі професії.
Обгрунтування актуальності
та перспективності досвіду: Природа являється потужним фактором у формуванні світогляду дитини. Тому створення умов, наближених до природних,
дає можливість формування в учнів
цілісного уявлення про природничо - наукову картину світу, місце людини в
ньому, сприяє засвоєнню узагальнених та емпіричних понять, які відображають
основні закономірності реального світу, знайомлять з основними методами
пізнання. Це розширює життєвий досвід учнів як основу розвитку особистості
через використання активних, пошукових, творчих методів у процесі вивчення
різноманітних природних і суспільних явищ у їх єдності і взаємодії; сприяє
підтвердженню знань на практиці, а потім використанню набутих знань на уроках
біології.
Згідно з новою Державною програмою вивчення навчальних тем
доцільно розпочинати не з повідомлення готової інформації про об’єкти та
процеси живої природи, а з організації вивчення та сприйняття учнями самих
природних об’єктів та процесів живої природи. Учні мають їх спостерігати та
відкривати для себе, включаючись у діяльність, що має на меті дослідження
структури, властивостей, взаємозв’язків, сутнісного значення цих компонентів.
Тому потрібно використовувати у своїй роботі природні об’єкти. Такий підхід до
вивчення навчального матеріалу розвиває пізнавальний інтерес, збагачує
індивідуальний досвід учня, та забезпечує діяльнісний підхід до навчання.
Науково-теоретична база
досвіду: серед теоретичних питань, пов'язаних з темою досвіду, були вивчені й взяті
до роботи праці та ідеї таких науковців-педагогів як Лозова В.І., Сухомлинський
В.О., Ягодовський К.П. та інших.
Стисла анотація досвіду: В контексті даної теми основними
завданнями роботи є:
- на основі аналізу вже існуючих даних ознайомитись
з нормативною базою, досвідом створення живого куточку в школі та
використання його об'єктів при вивченні шкільного курсу біології;
- виявити теми і розділи шкільного
курсу біології, де можливе ефективне використання об'єктів живого куточка;
- надати приклади використання об'єктів
живого куточка при вивченні біології за новою Державною програмою;
- запропонувати найбільш оптимальні
форми і методи роботи зі школярами в куточку живої природи в навчальний та
позаурочний час;
- виходячи з власного досвіду, скласти
рекомендації по підбору об'єктів живого куточка та оптимальних умов їх
утримання в кабінеті біології.
Результативність
впровадження досвіду:
- підвищення мотивації та пізнавального інтересу до вивчення предмету в
навчальний та позаурочний час;
- висока навчальна мотивація
більшості учнів;
- ініціативність в опануванні
навчального матеріалу у більшої частини учнів;
- висока працездатність учнів
на уроках;
- активна участь учнів в районних
етапах олімпіад (ІІ, ІІІ призові місця).
Комментариев нет:
Отправить комментарий